08/05/18

Paîs Basc: la declarazion integrâl di ETA su la sô dissoluzion

Propit par vie de sô impuartance storiche, us proponìn achì la declarazion integrâl di ETA ancje par furlan:

«ETA, organizazion socialiste rivoluzionarie basche di liberazion nazionâl, e vûl comunicâ al Popul Basc la fin dal so percors, dopo che i siei militants e lis sôs militantis a àn ratificât la propueste di tignî par finîts il cicli storic e la funzion de Organizazion. Tant che consecuence di cheste decision:
  • ETA e à dismantelât dal dut la sô struture.
  • ETA e calcole finide dute la sô ativitât politiche e no sarà plui un sogjet che al cjape posizions politichis, che al promôf iniziativis o che si confronte cun altris atôrs.
  • I e lis ex militantis di ETA a laran indenant a lotâ par un Paîs Basc unît, indipendent, socialist, di lenghe basche e no patriarcjâl in altris cjamps, ognidun là che al à miôr, cu la responsabilitât e cu la onestât di simpri.
ETA e je nassude cuant che il Paîs Basc al jere in agonie, scjafoiât des sgrifis dal franchisim e assimilât dal stât jacobin, e cumò, 60 agns dopo, al esist un popul vîf che al vûl jessi paron dal so avignî, in gracie dal lavôr fat in setôrs diferents e de lote di diviersis gjenerazions.
ETA e vûl sierâ il cicli dal conflit che al met cuintri il Paîs Basc cui stâts [spagnûl e francês] marcât pal ûs de violence politiche. Cundut achel i stâts a indurin a puartâ indenant chest cicli, cussients de lôr debolece tun confront che al sedi dome politic e preocupâts de situazion che e divignarès de soluzion integrâl dal conflit. Par cuintri ETA no à nissune pôre di chest senari democratic e e à duncje cjapât cheste decision storiche par che il procès a pro de libertât e de pâs al ledi indenant par une altre strade. E je la consecuence logjiche de decision cjapade tal 2011 di bandonâ in maniere definitive la lote armade.
Di cumò indenant l’impegn principâl al sarà di svilupâ come popul un procès che al vedi par fondis la union des fuarcis, l’ativisim popolâr e i acuardis tra sogjets diviers sei par frontâ i efiets dal conflit, sei par frontâ lis sôs lidrîs politichis e storichis. Al sarà decisîf dâi cuarp al dirit di decidi par rivâ al ricognossiment nazionâl. L’indipendentisim di çampe al lavorarà par che dut chest al puarti ae nassite di un Stât Basc.
Cheste ultime decision le cjapìn par sburtâ une fase storiche gnove. ETA e je nassude di chest popul e cumò, dentri di lui, si sfante.
Gora Euskal Herria askatuta! Vive il Paîs Basc libar!»
Font: Naiz:, 03/05/18; EiTB, 03/05/18

Nessun commento: